کد خبر: ۸۷۴۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

عکس| واضح‌ترین عکسی که از فضا گرفته شده‌است

دستیابی به این وضوح بی نظیر قابلیت‌های تلسکوپ ALMA را به حد مطلق خود رسانده‌است و دریچه جدیدی را برای اخترفیزیک باز می‌کند.
عکس| واضح‌ترین عکسی که از فضا گرفته شده‌است
آفتاب‌‌نیوز :

آرایه میلی‌متری آتاکاما (ALMA) با بالاترین وضوح تصویر خود را از ستاره‌ای در آخرین مراحل تکامل خود نشان می‌دهد. ALMA یک آرایه تلسکوپ زمینی است که در فلات Chajnantor در صحرای آتاکاما در شمال شیلی واقع شده است.

این تلسکوپ با ۶۶ گیرنده، بزرگترین تلسکوپ موج میلی متری در جهان است.

آخرین رصد آن و عکس فوری با بالاترین وضوح تا به امروز نمایی نزدیک از یک ستاره تکامل یافته به نام R Leporis است که در کهکشان راه شیری ما، در حدود ۱۳۵۰ سال نوری از زمین قرار دارد.

یوشیهارو آساکی، نویسنده اصلی این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: «این دستاورد قابل توجه در تصویربرداری با وضوح بالا از طریق قابلیت‌های پیشرفته ALMA نقطه عطفی در تلاش ما برای درک جهان است.»

برای ثبت این دیدگاه بی‌سابقه، محققان تکنیک کالیبراسیون جدیدی به نام روش نوار به باند توسعه دادند.

این استراتژی با مشاهده یک کالیبراتور نزدیک در امواج رادیویی با فرکانس پایین، نوسانات جوی را جبران می‌کند، در حالی که هدف با امواج رادیویی با فرکانس بالا مشاهده می‌شود.

آنتونیو هیلز، معاون مدیر مرکز منطقه‌ای ALMA آمریکای شمالی و بخشی از تیم علمی، گفت: «دستیابی به این وضوح بی‌نظیر از طریق روش باند به باند، قابلیت‌های ALMA را به حد مطلق رسانده است و دریچه جدیدی را برای اخترفیزیک باز می‌کند. بیانیه. این به اخترشناسان اجازه می‌دهد تا پدیده‌هایی را با دقتی که زمانی دور از دسترس ما بود، بررسی کنند.»

برای ثبت این تصویر، محققان تکنیک کالیبراسیون جدیدی به نام روش «باند به باند» را توسعه دادند.

این تکنیک با یک کالیبراتور نزدیک در امواج رادیویی با فرکانس پایین، نوسانات جوی را رصد می‌کند و هدف با امواج رادیویی با فرکانس بالا مشاهده می‌شود.

آنتونیو هیلز، معاون مدیر مرکز منطقه‌ای ALMA آمریکای شمالی و بخشی از تیم علمی، گفت: «دستیابی به این وضوح بی‌نظیر از طریق روش باند به باند، قابلیت‌های ALMA را به حد مطلق رسانده است و دریچه جدیدی را برای اخترفیزیک باز می‌کند.»

عکس| واضح‌ترین عکسی که از فضا گرفته شده‌است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین